Geela | 15 & fab!

I'm not creative enough to think of a witty bio, but if you want to know more about me, read my blog and you'll see.

I like cupcakes and clothes.

Answered, Ask, Beauty, Blogroll, DIYs, Drama Reviews, Fashion, Food, Nail Art, Outfit, Travel

♡♡♡

Email: geelagarcia@gmail.com


Ads / Sponsors

Latest Women's Fashion Clothing Online


Elsewhere
Chicisimo, Chictopia, Instagram, Lookbook, Pinterest, Polyvore, Twitter, WhatIWear, Youtube

Search

Statistics

|

free counters

DISCLAIMER

Theme by Coffestainedbooks | Emoticons from Japanlover.me | Blog Title from Tracy Ayson | Random PNGSs from Tumblr and Deviantart |

All photos © Geela Garcia unless reblogged or stated otherwise.

Blogging Since 122411


Posts tagged beauty.
Heart this post?

What do we need?

  • Pastel polishes (Mine is both from The Face Shop)
  • White polish (Mine is from Caronia)
  • Magic tape (omg on my prev diy post i told you guys that i lost it, i found it now BAHAHAHA)
  • Pen
  • Scissors

Steps:

1) After putting on your base coat, put your pastel blue polish.

2) Once your blue nails have dried up, cut pieces of magic tape into zigzag shapes. Then stick it on your nails.You’re going to use it as your guide once you paint your nails with white.

3) Paint the tips of your nails white, you don’t have to worry about the zigzag pattern because you already have your tape on yeehoo.

4) Once it’s dry, you can leave it as it is or you can add pink dots on your tips just like how I did it.

5) Add a top coat to seal your design.

Sooooooo yes, it’s so easy but I had a hard time on the tape part hahaha.

Gosh, sorry it’s so simple. :( I’ll do better next time, it’s just that I’m so uninspired lately. 

Super sorry for a lame diy. :((((((((((

Heart this post?

imageimage

This is my first ever mascara! 

imageimage

Idk what’s up with its brush? Super newbie with makeups haha!! Hmm so it just gets the amount that I need. No problem with it!

image

I curl my lashes before putting mascara on, heard that’s the proper way. Anyways, did you see the volume and length it added? So great! 

The mascara’s okay but sometimes when I feel like rubbing my eyes, I find it so uncomfy. It also builds up some big mascara thingy on my eyelashes which I do not like. It’s also really cheap. :) Overall, it’s good for beginners! I wouldn’t mind repurchasing it although I would love to try some more professional mascaras in the future. 

Left before; right after

image

image

Rating: imageimageimageimage (4/5 hearts)

P.S. I might take a 1-2 week hiatus because of our school’s finals. I have no post in my drafts now and I honestly don’t know how I’ll blog with everything going on waaaaaaaaay tooooo fast. I have a lot of outfits to shoot but my sched isn’t allowing me to go out for one. Hopefully, I’ll be back soon! I’ll really try to squeeze in a shoot next weekend tho, even if after that weekend, is our periodical exams. //cries

Hugs,

Heart this post?

Another beauty review!! Hope you guys are not sick of me trying to post such….. I’m in the process of improving myself in terms of it. The reason why I’m reviewing a BB Cream today is because we have makeup classes at school, so I got myself one.

image

Actually, we weren’t required to get bb creams but I figured out that getting this one instead of a concealer would be better.

imageimage

Everything is written in hangul

image

When I bought it, I din’t notice the cute packaging. Imagine my “woah” and squeals when I unpacked it from the paper bag hahaha!!

image

I do not have a problem on the container. It’s small and easy to carry anywhere! 

Click on read more to see the swatches!


READ MORE

Heart this post?

If there’s one thing in my face that I wish I could change or fix it would be my nose. I mean, it’s really big and it’s one of insecurities; although I wouldn’t go too far by getting surgery just to make it pretty, I’m not that obsessed on getting a perfect face anyway, haha! Also, my nose is full of black and white heads (ew) and I have tried a number of nose sheets just to remove it but they usually fail. I ain’t gonna give up!

image

I tried this remover from Holika Holika to see if it’s going to make a change. Will it? Better click read more!

HOLIKA HOLIKA PIG-NOSE CLEAR BLACKHEAD 3-STEP KIT FROM DOLLARSTORE.

Get 5% off on any item when you enter this code: see_phi


READ MORE

Heart this post?

image

This eyeshadow is part of my EH haul. I asked my mom to get me neutral colored one because as much as I think that makeup enhances beauty, it’s still best if you look natural. I’m a fan of no makeup, makeup looks! I guess that’s the reason why I like ulzzang makeup so much. Moving on, she got me this Happy Peach PK02 eyeshadow!

image

I can’t find anything online, sorry. 

image

So cute!!! Lol, every time I review something from Etude House, I can’t help but commend their cute packaging. The packaging catches my attention, to be honest. The cute heart eyeshadow is good enough for me! This one’s also tiny and it’s perfect for lazy girls like me haha. It does not come with a brush tho.

image

image

It’s powder-ish but not messy. It’s easy to smear and well, it’s fine!

image

image

I know the before was on  the left eye, hehe sorry! I added the eyeshadow on the right, lol I forgot but it looks the same anyway aha. 

I’m so disappointed with this huhu. I thought it’s going to leave some color on but none, nothing!!!!!!!!! It just added shimmer and it’s as if I didn’t put on any makeup. So naturale. Hahaha. Anyways, I’ll just use it on my eyebags (to sport ulzzang makeup) and buy new eye shadows instead. Zzzzzz.

image

No color at all, only glitter effects //crying.

image

How can I say it’s long lasting when I do not even see the effects on the first place?

image

  • Adds shimmer
  • Pretty affordable
  • Tiny and cute packaging

image

  • No color at all gaaaaah
  • So not worth the price and expectations haha
  • I don’t think this one’s gonna be useful unless I buy a new eyeshadow and put it on for shimmer

image

I’m probably the one to blame for getting this but seriously no color at all. ;______; I feel like this one’s gonna be put to waste. :( I’ll still keep this for future use! I’ll just get different colors of this line, I guess because the eye shadow itself is great, it’s just that it does not put on color //runs to the nearest eh shop and looks for a darker shade hahaha. I will not repurchase this but I’ll get a different color for sure!

Rating: imageimage (2/5 yes i’m still bitter about the color hahaha)

P.S. To all makeup experts out there, do you think a primer will do the trick? 

Hugs,

image