Geela | 15 & fab!

I'm not creative enough to think of a witty bio, but if you want to know more about me, read my blog and you'll see.

I like cupcakes and clothes.

Answered, Ask, Beauty, Blogroll, DIYs, Drama Reviews, Fashion, Food, Nail Art, Outfit, Travel

♡♡♡

Email: geelagarcia@gmail.com


Ads / Sponsors

Latest Women's Fashion Clothing Online


Elsewhere
Chicisimo, Chictopia, Instagram, Lookbook, Pinterest, Polyvore, Twitter, WhatIWear, Youtube

Search

Statistics

|

free counters

DISCLAIMER

Theme by Coffestainedbooks | Emoticons from Japanlover.me | Blog Title from Tracy Ayson | Random PNGSs from Tumblr and Deviantart |

All photos © Geela Garcia unless reblogged or stated otherwise.

Blogging Since 122411


Heart this post?

After 2784292 years, another beauty review! I hope you missed them as much as I did lol. This one is brought to you by kpoptown! Thank you!

image

image

This is the cutest beauty product I got, so far!! Well, I only buy cute makeup stuffs - I always get swayed by the packaging haha! I love the fact that the lip balm was placed in a box, I’m so weird but gah I love receiving stuffs in boxes like the one pictured above.

imageimage

The Face Shop Lovely ME: EX Dessert Lip Balm

Super adorable packaging!! I think the theme is honey (?) and it reminds of the one in Pooh, okay geela haha! Also, you’ll be welcomed with a honey aroma once you open it!! Smells extra nice. 

image

I chose the honey version as I want it to be as it is but the dessert lip balm also comes in strawberry and orange. I have tried smelling them as well and the strawberry’s the best!!!!! Gah, it feels like heaven lol. The orange is just orange, just what you expected. :) 

image

You think that’s all? Well you’re absolutely wrong because that’s not the main reason why I purchased this, it’s because of the *drum rolls*

imageimage

THE HONEY DIPPER APPLICATOR!!!!!!!!!!!!!!!!!! They have the cutest applicator 5evahhhhh!!! Diba honey-ng - honey hahaha! I had no idea about this lip balm before - I was looking for some beauty products then I landed on its page and voila the applicator got me! Haha!

image

Can this lip balm get any more cuter? So adorable!!!! I expected this one to look a little bit bigger but nevertheless I still find it fantastic. <3 It’s tiny and easy to carry around. The lip balm may have attracted me because of its witty packaging but it was able to sustain its ~*dignity*~ (lol sorry for the lack of a better term) because it’s moisturizing as well! It lasts longer compared to my other lip balm. <3 

image

I thought it’s going to be a little fluid-ish but the texture was jelly and bouncy, which was okay. I do not care about it tho, I pay attention on the moisturizing effects than those stuffs lol. It doesn’t dry my lips and it also gives a bit of gloss! 

image

Time for the swatches!

image

image

Just like your usual lip balm! It’s okay because that’s what I want it to look like. :) 

image

How feeler can I get hahaha! But how can I show you the applicator and my lips, crey creys. Moving on, if there’s one thing that I don’t like about this is the way the applicator works. Some of you might say “gah a while ago she’s spazzing about it and now she’s complaining!! -__-” Haha well I don’t mean it thaaaaaaat way. It’s just that whenever I rub it on the balm I can’t see where it (balm) is because the product’s transparent color blends with the honey dipper lol. Another is, I think it’s going to be easier if you just apply it using your finger but that’s gonna be unhygienic so………. no. Anddd, the small figure might be easy to put inside your bag but if you’re lacking time to put on makeup then this one isn’t really a good idea. Having to take the applicator out and opening the product can take a matter of precious seconds if you’re in a super duper hurry!! I know berry mababaw but compare it to just twisting an ordinary lippie and swiping it on your lips right? 

I just wanna share that one out, but that is a small thing to consider lol. 

image

image

  • CUTE PACKAGING! And ah the honey dipper is so fab!
  • Moisturizing!!
  • Long lasting!
  • Lovely scent <3
  • Comes in 3 variants (strawberry, orange, honey)
  • No color and adds a gloss
  • Affordable $6.90 (esp on kpoptown) // the product’s value together with the shipping is less than $10!! 
  • Has an expiry date written on the seal.

image

  • To some of you, it might be time consuming to apply. But that’s just it! :) 

image

Rate: ♥♥♥♥♥/♥♥♥♥♥ 5/5

That’s all folks! I hope I can do more reviews soon! Don’t forget to check kpotown’s website for a huge variety of korean cosmetics and fangirl merch as well! They sell character socks, accessories, clothing, albums, posters - almost anything Korean! <3 Oh and they sell lenses as well for free shipping. ;)

Visit KPOPTOWN for anything Korean!! 

image

Hugs,

image

Leave A Comment
blog comments powered by Disqus

Notes
  1. geelagarcia posted this